لیموترش
مجله اینترنتی  
قالب سایت
نظر سنجی
لیمو ترش باید...





لینک دوستان

تعبیر خواب

  • آمار بازدید لیموترش

    کل بازدید:
  • ?
    Make your flash banner free online



    یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی معتقد است، مصرف ماهی تاثیر مهمی بر سلامتی افراد دارد و مصرف دوبار در هفته آن توصیه می شود.
    مریم شیرمستی درباره خواص ماهی گفت: ماهی حاوی اسید چرب ضروری امگا 3 است، از این رو خاصیت ضد التهابی داشته و تضمین کننده سلامت قلب و عروق است.

    به گفته این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی، ماهی همچنین حاوی روی، سلنیوم و سایر مواد معدنی مفید بوده و مقادیری از ویتامین‌های گروه "ب" هم در آن یافت می‌شود.

    شیرمستی در ادامه اذعان داشت: ماهی خاصیت ضد افسردگی داشته و از این جهت مصرف آن به منظور جلوگیری از بروز افسردگی‌های پس از زایمان در زنان مفید است.

    وی مصرف ماهی را از این جهت که در تقویت مغز و سلول‌های عصبی جنین نقش موثری دارد، در زنان باردار ضروری ارزیابی کرد.

    این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه ترکیبات موجود در ماهی در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارد، اذعان کرد: مصرف ماهی در کاهش ابتلا به بیماری‌های ویروسی و میکروبی نقش مهمی دارد.

    وی همچنین با بیان اینکه ماهی حاوی اسید آمینه آرژنین است، مصرف آن را در کودکان به منظور افزایش رشد آنان مفید ارزیابی کرد.

    شیرمستی گفت: مصرف ماهی کیلکا از این جهت که همراه با استخوان است، نقش موثری در جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان در افراد مسن دارد.

    وی افزود: ماهی کیلکا همچنین با تامین کلسیم نقش موثری در رشد کودکان و نوجوانان دارد.

    شیرمستی با بیان اینکه در مواردی که دسترسی به ماهی تازه امکان پذیر نیست مصرف کنسرو ماهی پیشنهاد می شود، اذعان داشت: مصرف کنسروهای استاندارد در این موارد توصیه می شود.

    وی تاکید کرد: مصرف ماهی‌های کنسرو شده به علت دارا بودن مقادیر زیادی نمک در افرادی که مبتلا به فشار خون هستند، به هیچ وجه توصیه نمی شود.

    این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد: توصیه می‌شود افراد کنسروهای بدون استفاده از روغن مصرف کنند.

    وی سپس گفت: در مناطق کوهستانی که دسترسی کمتری به ماهی های غیر پرورشی وجود دارد، مصرف ماهی‌های پرورشی مانند قزل آلا توصیه می‌شود.

    به گفته شیرمستی، تنها تفاوت ماهیان پرورشی و دریایی در میزان ید آنهاست به طوری که میزان ید موجود در ماهیان دریایی 100 برابر بیشتر از میزان ید ماهیان پرورشی است.

    این کارشناس تغذیه ورژیم درمانی همچنین بخارپز و کباب کردن ماهی را بهترین شیوه‌های مصرف آن عنوان و توصیه کرد تا حد امکان از سرخ کردن ماهی‌ها خودداری شود.

    شیرمستی در ادامه تاکید کرد: در صورت سرخ کردن ماهی توصیه می شود از حداقل میزان روغن استفاده شود، چرا که سرخ کردن ماهی در روغن سبب کاهش نسبت امگا 3 به امگا 6 شده و همین مسئله جنبه درمانی آن را کمتر می‌کند.

    شیرمستی سپس به همه افراد توصیه کرد حداقل دو بار در هفته و هر بار به میزان 100 تا 150 گرم مصرف ماهی را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

    وی گفت: ماهی سالم‌تر ماهی است که چشم‌های شفاف و براق تری داشته و خاصیت ارتجاعی آن بیشتر باشد، به این معنا که با فشار دادن گوشت ماهی جای انگشت‌ها ظرف چند ثانیه برگردد.
    منبع: خبرگزاری ایسنا




    طبقه بندی: سلامتی،
    برچسب ها: ماهی، امگا 3، خوشمزه، مفید، لیموترش، عالی، سلامت،
    لیست وبلاگهای به روز شده
    [ دوشنبه 30 بهمن 1391 ] [ 01:04 ب.ظ ] [ نادر امیراصلانی ]
    .: Weblog Themes By SibTheme :.

    درباره وبلاگ


    لیموترش عاشق همنوع ، مقید به رعایت حقوق شهروندی و احترام متقابل است.

    هدف از ایجاد این نشریه الکترونیکی در اختیار قرار دادن مطالب جالب ، به روز ، خواندنی ، آموزنده ، تجربه های زیبا و انتقال انرژِی مثبت است.
    لیموترش توصیه می کند : همیشه شاد باشید.

    آخرین مطالب
    لیست آخرین مطالب
    اللهم عجل لولیک الفرج
    امکانات وب
    لینک باکس

    لیست وبلاگهای به روز شده
    شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic