لیموترش
مجله اینترنتی  
قالب سایت
نظر سنجی
لیمو ترش باید...





لینک دوستان

تعبیر خواب

  • آمار بازدید لیموترش

    کل بازدید:
  • ?
    Make your flash banner free online



    در اینجا به شما چند نكته ساده می گویم كه با آنها می توانید به یك وضعیت جسمی سالم و احساسی بسیار عالی در تمامی فصول دست یابید!
    باید همیشه خود را به سوی سلامت و داشتن عادات مناسب و روی فرم ماندن سوق دهید. اگر حالا لاغر شده اید و هیكل مناسبی دارید و مراقب سلامت بدن تان هستید، مراقب باشید دوباره به الگوی ناسالم گذشته باز نگردید. برای انجام كارهای بزرگ و خوب به خود پاداش دهید اما نه با خوردن یك بستنی گردویی یا سیب زمینی سرخ شده پر از روغن. با این كار خیلی راحت ممكن است چند كیلو اضافه وزن پیدا كنید. در اینجا به شما چند نكته ساده می گویم كه با آنها می توانید به یك وضعیت جسمی سالم و احساسی بسیار عالی در تمامی فصول دست یابید!

    خوب بخوابید تا لاغر بمانید

    آیا بیشتر خوابیدن می تواند وزن ما را كم كند؟ بله، به اندازه كافی خوابیدن برای داشتن ظاهری زیبا برای حفظ انرژی و سوخت و ساز سالم بسیار لازم است. كمبود خواب در جامعه امروز امری بسیار رایج است، چرا كه محرك های خارجی زیادی ما را برای بیدار ماندن به سوی خود می كشند. كمبود خواب مزمن به افزایش سطح هورمون استرس ـ كورتیزول ـ منجر می شود كه می تواند عدم تعادل هورمونی ایجاد كند.

    در نتیجه مشكلات سوخت و ساز و تغییرات اشتها می تواند ما را به دریافت قند بیشتر تشویق كند. گرلین، هورمونی است كه گرسنگی را كنترل می كند و وقتی به اندازه كافی نخوابیم میزان هورمون گریلین افزایش پیدا می كند. لپتین نیز هورمونی است كه سیری را كنترل می كند و بدون خواب كافی لپتین كاهش می یابد. نتیجه این افزایش و كاهش، چاقی ناخواسته است. وقتی كمبود خواب رخ می دهد ما به دنبال كافئین و قند می رویم تا افزایش سریع انرژی را به وجود آوریم كه این امر می تواند باعث افزایش وزن شود. سعی كنید كافئین دریافتی خود را محدود كنید و اگر به نوشیدن قهوه علاقه دارید، بعد از ساعت ۱۰ شب دیگر قهوه ننوشید. از دیر وقت شام خوردن و انجام فعالیت های شدید هنگام شب خودداری كنید. سعی كنید دهن و بدن خود را برای استراحت آماده كنید. یادتان باشد كه بیشتر خوابیدن مساوی است با لاغری و روی فرم ماندن.

    خودتان را از رژیم های غذایی ناگهانی خلاص كنید!

    رژیم های سریع و سخت غذایی ممكن است به طور موقتی مفید باشد اما هر گونه عادات غذایی افراطی و رفتار ناسالم می تواند بسیار مضر باشد. محروم كردن خود از غذا و خسته كردن خود در باشگاه های ورزشی ممكن است سوخت و ساز بدن را كاهش دهد و سبب ایجاد تغییرات ناخواسته هورمونی شود كه متعاقب آن می تواند منجر به افزایش وزن شود. در صورتی كه در حال حاضر رژیم غذایی و عادات غذایی نسبتاً مناسبی را دنبال می كنید و بیشتر روزهای هفته فعالیت بدنی دارید اما گاهی هم تسلیم وسوسه ها می شوید و نمی توانید خودتان را كنترل كنید نگران نباشید این ترفندهای ساده برای برای تحت كنترل در آوردن میل شدید و مقاومت در برابر چرخه معیوب رژیم های غذایی یویویی دنبال كنید.

    از خوردن خوراكی های بدون چربی دوری كنید

    چربی از مواد غذایی ضروری ای است كه ما برای جذب ویتامین ها، محافظت از ارگان های حیاتی، داشتن پوست، مو و ناخن سالم و حفاظت از غشای سلولی به آن نیازمندیم. همچنین چربی است كه طعم ها را ایجاد كرده و به غذاهای ما لذتی ناب می افزاید. غذاهای بدون چربی بیشتر فرآوری شده و سرشار از قند، نگهدارنده ها و مواد افزودنی برای جبران تركیبات از دست رفته چربی هستند. در نتیجه ممكن است شما با خوردن آنها كالری بیشتری نسبت به آنچه نیاز دارید، مصرف كنید. اگر می خواهید روی فرم باشید از طعم دهنده ها و مواد غذایی ضروری صرف نظر نكنید! سعی كنید از روغن زیتون، آووكادو، آجیل ها و دانه ها در رژیم غذایی خود استفاده كنید تا به افزایش سلامت قلب و لاغر ماندن شما كمك كند.

    با نوشیدن خود را لاغر كنید

    نوشیدنی های مخلوط و شیرین بدترین مجرمان چاقی هستند یعنی آب میوه های بطری ای سرشار از قند، انواع چای های یخی (آیس تی) و قهوه در این مورد متهم های اصلی هستند. برخی از نوشیدنی های شیرین حتی تا ۵۰۰ كالری را یك جا به بدن می دهند و اغلب مردم فراموش می كنند كه كالری آن را به حساب بیاورند. همیشه یك بطری یا قمقمه آب همراه خود داشته باشید تا بدن خود را سیراب كنید. با مقداری نعناع و برش هایی از مركبات مثلاً لیموترش هم می توانید به آن طعم دهید. تا به حال تجربه كرده اید كه دائم هوس خوردن چیزهای شیرین كنید؟ یكی از دلایل این حالت بی آبی است. هنگامی كه دچار كمبود آب دریافتی می شویم، اغلب احساس گرسنگی به ما دست می دهد. نوشیدن روزی حداقل ۲ لیتر آب تصفیه شده را هدف خود قرار دهید كه این میزان در زمان گرما و هنگام ورزش افزایش می یابد. سعی كنید دفعه بعد كه میل به چیزی غیر منتظره ای دارید، اول یك لیوان آب بنوشید.

    قدرت پروتئین ها را دریابید

    وقتی حس گرسنگی در بدن ایجاد می شود، اولین چیزی كه معمولاً بدن طلب می كند انرژی سریع به شكل قند است اما به جای خوردن بیسكویت های كره ای با یك آبنبات سرشار از قند، خوراكی ای را انتخاب كنید كه حاوی پروتئین بیشتری نسبت به كربوهیدرات هایش باشد. مصرف پروتئین، هورمون گلوكاگون را برای سوزاندن چربی ها در بدن فعال می كند، در حالی كه مصرف كربوهیدرات زیاد هورمون انسولین بدن را برای ذخیره چربی ترغیب می كند مزیت دیگر خوردن پروتئین این است كه به لحاظ متابولیتی فعال تر است و این به معنای سوخت كالری های بیشتر در طول هضم غذاست! برای دور نگه داشتن خود از هوس كردن كربوهیدرات ها، در طول روز خوراكی های پروتئین دار همراه خود داشته باشید. یكی از این گزینه ها خوردن آجیل های بی نمك و دانه هاست كه سرشار از پروتئین و چربی های مناسب برای سلامت قلب هستند و شما را سیر می كنند. خوردن مقداری ماست میوه ای بدون شكر افزوده نیز می تواند مفید باشد.

    از سایر منابع عالی پروتئین می توان تخم مرغ، انواع لوبیا، ماهی، پنیر كم چرب و كره آجیل ها را نام برد. اگر خواستید از اسنك های پروتئینی انتخاب كنید، مطمئن شوید كه حاوی كمتر از ۵ گرم قند هستند.

    منبع: سیب سبز




    طبقه بندی: سلامتی، آموزشی،
    برچسب ها: تخم مرغ، آجیل، نعناع، لاغری، لیموترش،
    لیست وبلاگهای به روز شده
    [ سه شنبه 24 دی 1392 ] [ 01:38 ب.ظ ] [ نادر امیراصلانی ]
    .: Weblog Themes By SibTheme :.

    درباره وبلاگ


    لیموترش عاشق همنوع ، مقید به رعایت حقوق شهروندی و احترام متقابل است.

    هدف از ایجاد این نشریه الکترونیکی در اختیار قرار دادن مطالب جالب ، به روز ، خواندنی ، آموزنده ، تجربه های زیبا و انتقال انرژِی مثبت است.
    لیموترش توصیه می کند : همیشه شاد باشید.

    آخرین مطالب
    لیست آخرین مطالب
    اللهم عجل لولیک الفرج
    امکانات وب
    لینک باکس

    لیست وبلاگهای به روز شده
    ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

    شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو